Konwersja

Witryny internetowe coraz częściej dążą do pozyskiwania konwersji. Chodzi tu o konwersję w dość szerokim znaczeniu. Między innymi bezpośrednią sprzedaż produktu, zapisanie się do jakiegoś newsletter’a czy nawet rezerwację hotelowego pokoju oraz wiele innych zawierających się w tym pojęciu działań. Jeśli chodzi o konwersję, istotne znaczenie ma optymalizacja działań marketingowych właśnie pod tym kątem. Modeli konwersyjności jest wiele, jednakże opierają się one o podobne zasady oraz wszelkie elementy, które niejako budują zaufanie klienta do danej witryny internetowej. Najważniejsze elementy to kontynuacja obietnicy, oferta wartości, nagłość, pilność i ograniczenia czasowe, wycena procesu, dodatkowe korzyści, realna segmentacja, wątpliwości związane z procesem konwersyjnym, skupianie się na procesie z wyłączeniem elementów rozpraszających oraz akcja. Każdy z wyszczególnionych elementów, wiąże się z konkretnym pytaniem. Odpowiedzi pozwalają zrozumieć proces konwersyjności oraz sens optymalizacji działań marketingowych.

< powrót