Reklama targetowana

Najbardziej popularnym narzędziem promującym w internecie, obok uruchomienia strony internetowej oraz działań z zakresu pozycjonowania jest reklama display. Firmy, które chciały by sprawdzić działanie tego narzędzia, powinny pomyśleć jak najlepiej wykorzystać jej możliwości.

Ważne jest aby dokładnie określić naszą grupę docelową oraz ograniczyć emisję reklamy w taki sposób, żeby dotrzeć do ludzi zainteresowanych naszym produktem, czyli naszych potencjalnych klientów. Najczęściej wykorzystywanymi a zarazem najprostszymi metodami są targrtowanie geograficzne na obszar lub miasto, oraz wykorzystywanie zbiorów tematycznych np. "biznes", "kobieta" etc. Warto też zapoznać się z targetowaniem behawioralnym. Jest ono odpowiedzią na konieczność dotarcia do wybranej grupy docelowej, szczególnie chętnie wykorzystywane przez reklamodawców, których klienci są precyzyjnie zdefiniowani. Koncepcja tego rozwiązania polega na emisji reklam użytkownikom o określonych cechach, bez względu na to, na jakim serwisie aktualnie przebywają. Z tego wynika, że nie koniecznie reklama na temat usługi informatycznej musi pojawiać się, kiedy jej potencjalny klient przegląda artykuły na temat informatyki. Z satysfakcjonującym wynikiem możemy działać, kiedy internauta będzie czytał na temat mody czy motoryzacji. Również dzięki temu podejściu mamy możliwość zbadania, jeśli nie jesteśmy pewni kim są odbiorcy naszych produktów.

Czym jest targetowanie behawioralne?

Targetowanie to polega na wyświetlaniu reklam dostosowanych do zainteresowań ludzi korzystających z internetu, które zostały ustalone na bazie zachowań internautów. Bazuje to na założeniu, że ludzie o podobnych upodobaniach oraz cechach najczęściej są zainteresowane tymi samymi treściami. Badamy więc zachowanie użytkowników internetu, zbierane są dane społeczno-demograficzne, oraz dane na temat zainteresowań.

Działania w internecie marki opiera się na dotarciu do danej grupy docelowej. Zaczynając od wyglądu strony www, kończąc na kreacjach reklamowych - wszystko projektujemy pod odbiorców. Jednak czasami nie jest tak łatwo określić tę grupę, a nawet czasami potrafi się ona cały czas zmieniać. Jeśli do końca nie jesteśmy przekonani jaka jest nasza grupa docelowa dobrze jest ją zbadać. W tym wypadku może nam pomóc predykcyjne retardowanie. Umożliwi nam to tworzenie profili internautów na podstawie osób, które odwiedzają naszą stronę internetową, a następnie daje możliwość dotarcia z reklamą do użytkowników z takimi samymi profilami.

Procedura tworzenia profilu użytkownika polega na łączeniu danych na temat zachowania ludzi w internecie określanych na podstawie plików "cookie" oraz na podstawie informacji jakie użytkownicy pozostawili udzielając odpowiedzi w losowo rozsyłanych ankietach. Dzięki temu, docieramy z reklamą do grupy klientów o zdefiniowanych cechach.

< powrót